четвер, 15 січня 2015 р.

Принципи роботи з дітьми в МАН


Принципи роботи з  дітьми в МАН
- індивідуалізація навчання  вищий рівень);-(наявність індивідуального плану навчання учнів 
- принцип випереджальне навчання;
- принцип комфортності в будь-якій діяльності;
- принцип різноманітності пропонованих можливостей для реалізації здібностей учнів;
- зростання ролі позаурочної діяльності;
- принцип розвиваючого навчання;
- принцип максимального різноманітності наданих можливостей для розвитку особистості;
- принцип зростання ролі позаурочної діяльності;
- принцип індивідуалізації та диференціації навчання;
- принцип створення умов для спільної роботи учнів при мінімальному участю вчителя;
- принцип свободи вибору учням додаткових освітніх послуг, допомоги.


Форми роботи з  дітьми в МАН
1. Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
2. Індивідуальна й диференційована робота.
3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
4. Участь у конкурсах різних рівнів.
5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.
Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня педагогів та використання креативних методів навчання. У практиці педагогічної діяльності слід використовувати нові технології навчання, які сприятимуть розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості



Зміст роботи
Термін
Відповідальний
1. Доповнення картотеки обдарованих та здібних дітей.
вересень
Кл. керівники, завуч
2. Проведення нарад із вчителями, керівниками МО для ознайомлення з характеристиками класів, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним педагогом.
вересень жовтень
Заступник директора
*
3. Анкетування обдарованих дітей з метою виявлення труднощів у їхньому навчанні.
вересень
Психолог
4. Провести методичну п'ятихвилинку для вчителів «Порівняльна характеристика відмінників та обдарованих учнів».
жовтень
Заступник директора
5. Підготовка обдарованих дітей до олімпіади.
вересень жовтень

6. Оформлення стендів «Надія школи».
листопад

7. Відстеження результатів діяльності учнів та вчителів.
І раз на
семестр
Директор
8. Конкурси учнівських творчих робіт. Конкурс «Учень року».
січень лютий
Заступник директора
9. Анкета для батьків «Чи розвиваєте ви здібності своєї дитини?»
кінець жовтня

10. Доповнення стенду матеріалами про ознаки обдарованої дитини.

протягом року

Заступник директора
11. Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей.
січень
Психолог
12. Зустріч з батьками обдарованих дітей.
грудень

13. Конкурс «Колосок», «Кенгуру», «Левеня».
жовтень -грудень
Кл. керівники, Завуч
14. Зріз обсягів домашніх завдань з
огляду на їхній творчий та
індивідуальний характер.
І раз на
семестр
Заступник
директора
15. Систематизація матеріалів по
обдарованих дітях в бібліотеці.

Бібліотекар
16. Розробка рекомендацій для
педагогів, особливості роботи з
обдарованими та здібними дітьми.
січень
Завуч
17. Створення умов для систематичного
підвищення майстерності вчителів, які
працюють з обдарованими та здібними
дітьми.
січень
травень
Директор
18. Поповнення бібліотеки
літературними новинками з даної
проблеми.
протягом
року

19. Класним керівникам і класово дам
включити у виховний план питання
обдарованості.
вересень

20. Вивчення проблеми організації
роботи з обдарованою та здібною
дитиною, як один з аспектів самоосвіти
кожного вчителя.
лютий
Заступник
директора
21. Виставки, захист творчих робіт.
протягом
року

22. Проводити змагання, гуртки, години
спілкування, ігри, нестандартні виховні
заходи.
протягом
року

23. Щорічне проведення предметних
тижнів.
протягом
року

24. Створення умов для роботи гуртків.
протягом
року
Директор
25. Методичні консультації «Шляхи
індивідуалізації навчання відповідно до
потреб обдарованих дітей».
січень
Завуч


Система включає:
  • ознайомлення з особливостями наукової діяльності;
  • оволодіння алгоритмом написання наукової роботи;
  • вироблення умінь працювати з бібліографічними матеріалами;
  • практикування в аналізі літературознавчих джерел;
  • аналіз текстів художніх творів.
Наукова робота – це самостійно виконане наукове дослідження тієї чи іншої проблеми, яке відповідає науковим принципам, має певну структуру, містить результати власного пошуку, власні висновки. Її якість може бути визначена за такими критеріями:
  • актуальність;
  • складність, науковість, повнота розкриття теми;
  • аргументованість висновків;
  • елемент творчості;
  • стиль, грамотність.
а) вибір теми:
  • урахування зацікавлень, сил і здібностей учня;
  • актуальність;
  • новизна;
  • достатність фактичного матеріалу (особливо для краєзнавчих тем);
  • "виграшність".
 б) формулювання теми (просто, коротко й оригінально. Одним реченням, хоча може бути й підзаголовок);
в) алгоритм роботи над темою:
1.     Укладання бібліографії ("концепт" пункту: "що вже написано про це?"
Бажано на окремих аркушах (це зручно), хоча можна й загальним списком.
2.     Робота з текстами художніх творів (перше прочитання).
Нотуються враження, думки.
3.     Опрацювання літературознавчих джерел. Мета: з’ясувати, що вже зроблено з обраної теми, аби визначити, "а що ж маю Я зробити?".
Зокрема, слід знайти відповіді на запитання про що пишуть? Як? Які аспекти виділяють? тощо.
Літературознавчі джерела конспектуються на окремих аркушах, записи роблять з одного боку – так за потреби їх можна буде порізати і згрупувати за розділами тощо.
4.     Систематизація літературознавчого матеріалу, визначення поля власних досліджень (тобто чітко сформулювати питання, відповідь на яке і стане розкриттям теми).
5.     Повторне опрацювання літературознавчих джерел (уже під кутом зору пошуків визначеного матеріалу, що стане опорою в науковому дослідженні).
6.     Повторне прочитання текстів уже з погляду вибраних наукових поглядів.
7.     Поява начерків плану майбутньої роботи.







№ п/п
Зміст роботи
Термін
1.

2.

3

4.

5.

6.


7.

8.

Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час
Індивідуальна й диференційована робота

 Підготовка і участь у конкурсах різних рівнів.
Підготовка і участь у предметних олімпіадах різних рівнів.
Підготовка до контрольних робіт МАН

Підготовка до захисту робіт на І етапі конкурсу – захисту ( вивчення алгоритму написання наукових робіт)
І етап конкурсу – захисту наукових робіт МАН
Поповнення бібліотеки
літературними новинками з даної
проблеми.
Протягом навчального року
Протягом навчального року
Протягом навчального року
Протягом навчального року
Протягом навчального року
Вересень-грудень


Грудень

Протягом навчального року



1 коментар: