Тема: Роль хімії в житті суспільства
Мета уроку:
- узагальнення знань учнів
про роль хімії в житті суспільства, отриманих в процесі вивчення курсу ;
формування в них розуміння двоїстої ролі хімії;
розвиток комунікативних
навичок учнів;
використання інформаційно
– комп’ютерних технологій учнями при розробці проектів у вигляді презентацій;
виховання толерантності,
поваги до природи та персональної відповідальності за стан справ у довкіллі;
забезпечення
компенсаторного впливу органів зору.
Тип уроку: узагальнення і систематизація
знань.
Форми і методи роботи : метод Едварда де Боно
«Шість капелюхів мислення», «Мікрофон», «Зміни позицію», робота в групах,
підготовка мультимедійних презентацій, тестування.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Актуалізація чуттєвого досвіду
Шановні друзі Ми з вами впродовж року вивчали
курс неорганічної та органічної хімії. Вивчали хімічні процеси,
перетворення. отже що ж таке хімія?
відеоролик
Організація класу, ознайомлення з темою та метою уроку (слайди № 1,2,3)
( визначення кольору капелюха)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(На дошці : Дошка розділена навпіл:
з одного боку гарна природа, здорові щасливі люди, гармонія. На іншій стороні
дошки: знівечена природа, викиди, смог, тощо.
Посередині - знак питання та
плакат з епіграфом:
«Кому загрожує небезпека? Вам. Хіба ви не
бачите, що перед Вами терези, на одній шальці яких Ваша могутність, на іншій –
Ваша відповідальність.»
В.
Гюго «Людина, яка сміється»
Вступне слово вчителя (презентація № 1, з музичним оформленням)
В історії людства є певні ритми. Ще Емпідокл писав: «Світ
перебуває в постійному хитанні від ненависті до любові і від любові до
ненависті». Кожній епосі властивий дух, кожна епоха ставить завдання і кожна
епоха розв’язує по-своєму питання про мету і сенс буття. Ми живемо на межі
епох, в апокаліптичний момент людства.
Килим біосфери, що колись був яскраво розшитий, все
більше починає нагадувати яскраву ганчірку, об яку довго витирали ноги.
Біосфера протерта на всіх поверхах – в озоновому шарі – дірки, замість буйних
степів панують убогі пустелі. І навіть на нижньому, підземному поверсі, де
живуть бактерії - хемотрофи, пустота, на місці викачаної нафти.
Все частіше звучать вислови про те, що у всьому винна
хімія. Можна сказати, що виникла нова хвороба, яку називають «хемофобія» - хворобливий стан людини, викликаний страхом
хімічного отруєння забрудненим повітрям, предметами хімізованого побуту,
промисловими викидами тощо.
Напередодні
Ви всі одягали червоного капелюха, висловлюючи свої думки в есе щодо хімії взагалі, її ролі в житті суспільства,
значенні для кожної людини зокрема.
Спробуємо з’ясувати всі «За» і
«Проти», приміряючи на себе капелюхи
мислення і використовуючи інформацію, зібрану Вами під полями білого капелюха:
ІІІ. Узагальнення й
систематизація знань
1.
Робота в
групах
(Відповідно до жеребкування учні об’єднуються в групи
під полями чорного, жовтого та зеленого капелюхів. Використовуючи слайди,
підготовлені вдома, створюють презентації на теми:
2.
Захист
презентацій
Виступи груп
-
песимістів (чорний капелюх)
-
оптимістів (жовтий капелюх)
-
новаторів (зелений капелюх)
- «Мікрофон» - «Зміни позицію»
Чорні капелюхи –
одягають жовті, беруть мікрофон і продовжують думку:
«Я – за . тому
що…».
Жовті – одягають
чорні капелюхи, беруть мікрофон і продовжують думку:
«Я – проти, тому
що…».
Новатори
можуть приміряти на себе роль чорного чи
жовтого капелюха на вибір.
ІV. Рефлексія
Кожен бажаючий висловлює враження від виступів
груп; загальні враження від уроку, побажання.
V. Підведення
підсумків уроку (слайд №4)
Так, основна
тенденція нових віків – забути про небо й опанувати землю – привела до великих
відкриттів і винаходів, нечуваного розвитку промисловості і торгівлі. Але разом
з тим вона привела й до зниження людської гідності і духовної вартості людини.
Екологічна культура, висока моральність, дотримання Екологічного кодексу Людини
– ось та рушійна сила, яка спроможна розв’язати проблеми людства. Наше здоров’я, чистота довкілля залежить не
від хімії, а від чистоти наших думок та вчинків. І тоді, можливо, справдяться
старі пророцтва про те, що «Україна стане колись новою Елладою».
VІ. Домашнє
завдання
Підготувати публікацію з
даної теми.
Немає коментарів:
Дописати коментар