четвер, 11 грудня 2014 р.

План-конспект уроку Роль хімії в житті суспільства




Тема: Роль хімії в житті суспільства

Мета уроку:
- узагальнення  знань учнів  про роль хімії в житті суспільства, отриманих в процесі вивчення курсу ; формування в них  розуміння  двоїстої ролі хімії;
розвиток комунікативних навичок учнів;
використання інформаційно – комп’ютерних технологій учнями при розробці проектів у вигляді презентацій;
виховання толерантності, поваги до природи та персональної відповідальності за стан справ у довкіллі;
забезпечення компенсаторного впливу органів зору.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Форми і методи роботи : метод Едварда де Боно «Шість капелюхів мислення», «Мікрофон», «Зміни позицію», робота в групах, підготовка мультимедійних презентацій, тестування.



ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Актуалізація чуттєвого досвіду
Шановні друзі Ми з вами впродовж року вивчали курс неорганічної та органічної хімії. Вивчали хімічні процеси, перетворення.  отже що ж таке хімія?
відеоролик
Організація класу, ознайомлення з темою та метою уроку (слайди № 1,2,3)
 ( визначення кольору капелюха)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
 (На дошці : Дошка розділена навпіл: з одного боку гарна природа, здорові щасливі люди, гармонія. На іншій стороні дошки: знівечена природа, викиди, смог, тощо.  Посередині -   знак питання та плакат з епіграфом:
«Кому загрожує небезпека? Вам. Хіба ви не бачите, що перед Вами терези, на одній шальці яких Ваша могутність, на іншій – Ваша відповідальність.»
            В. Гюго «Людина, яка сміється»

Вступне слово вчителя (презентація  № 1, з музичним оформленням)

            В історії людства є певні ритми. Ще Емпідокл писав: «Світ перебуває в постійному хитанні від ненависті до любові і від любові до ненависті». Кожній епосі властивий дух, кожна епоха ставить завдання і кожна епоха розв’язує по-своєму питання про мету і сенс буття. Ми живемо на межі епох, в апокаліптичний момент людства.
            Килим біосфери, що колись був яскраво розшитий, все більше починає нагадувати яскраву ганчірку, об яку довго витирали ноги. Біосфера протерта на всіх поверхах – в озоновому шарі – дірки, замість буйних степів панують убогі пустелі. І навіть на нижньому, підземному поверсі, де живуть бактерії - хемотрофи, пустота, на місці викачаної нафти.
            Все частіше звучать вислови про те, що у всьому винна хімія. Можна сказати, що виникла нова хвороба, яку  називають «хемофобія» -  хворобливий стан людини, викликаний страхом хімічного отруєння забрудненим повітрям, предметами хімізованого побуту, промисловими викидами тощо.
            Напередодні Ви всі одягали червоного капелюха, висловлюючи свої думки в есе щодо  хімії взагалі, її ролі в житті суспільства, значенні для кожної людини зокрема.
            Спробуємо з’ясувати всі «За» і «Проти», приміряючи на себе  капелюхи мислення і використовуючи інформацію, зібрану Вами під полями білого капелюха:

           
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань

1.      Робота в групах
(Відповідно до жеребкування учні об’єднуються в групи під полями чорного, жовтого та зеленого капелюхів. Використовуючи слайди, підготовлені вдома, створюють презентації на теми:

2.      Захист презентацій
Виступи груп
-          песимістів (чорний капелюх)
-          оптимістів (жовтий капелюх)
-          новаторів (зелений капелюх)



  1.  «Мікрофон» - «Зміни позицію»
Чорні капелюхи – одягають жовті, беруть мікрофон і продовжують думку:
«Я – за . тому що…».
Жовті – одягають чорні капелюхи, беруть мікрофон і продовжують думку:
«Я – проти, тому що…».
Новатори можуть  приміряти на себе роль чорного чи жовтого капелюха на вибір.

ІV. Рефлексія
 Кожен бажаючий висловлює враження від виступів груп; загальні враження від уроку, побажання.


V. Підведення підсумків уроку (слайд №4)
Так, основна тенденція нових віків – забути про небо й опанувати землю – привела до великих відкриттів і винаходів, нечуваного розвитку промисловості і торгівлі. Але разом з тим вона привела й до зниження людської гідності і духовної вартості людини. Екологічна культура, висока моральність, дотримання Екологічного кодексу Людини – ось та рушійна сила, яка спроможна розв’язати проблеми людства.  Наше здоров’я, чистота довкілля залежить не від хімії, а від чистоти наших думок та вчинків. І тоді, можливо, справдяться старі пророцтва про те, що «Україна стане колись новою Елладою».

VІ. Домашнє завдання
Підготувати публікацію з даної теми.

Немає коментарів:

Дописати коментар