Сучасна школа живе і розвивається в світі, що динамічно змінюється, який
пред'являє до неї все зростаючі вимоги. Розвиток стає для освітньої установи
потребою і необхідністю. Практика роботи нашої школи припускає підготовку в
самій освітній установі сучасно мислячих педагогів, здатних максимально
ефективно забезпечити вирішення задач, що стоять перед освітньою установою. Для
того, щоб жити, працювати і відповідати новим умовам, для нас є вельми важливим аспектом методичної роботи
в школі: формування проектної культури окремого вчителя і всього колективу в
цілому.
Проектування – це діяльність по здійсненню змін в навколишньому середовищі.
Проектування стимулює педагога до отримання нових знань, до творчих пошуків,
допомагає розвивати професійну компетентність. Володіння технологією
проектування – це ознака високого професіоналізму сучасного педагога. Великі
перспективи має проектна діяльність в рамках реалізації пріоритетного
національного проекту “Освіта”.
У школі розроблена і реалізується система проектів, направлених на
модернізацію змісту освіти, управління педагогічним процесом, планування і
розвиток ОУ,
підвищення кваліфікації педагогів. Процес реалізації цих проектів дозволяє
вирішити декілька завдань: реалізувати стратегію інноваційного розвитку школи,
підвищити проектну культуру педагогів, створити умови для використання методу
проектної діяльності в учбово-виховному процесі, організувати соціальне
партнерство між всіма учасниками шкільного освітнього простору вчителями,
учнями, батьками.
Пропонуємо декілька проектів, які з'явилися результатом творчої діяльності
адміністрації, вчителів і що вчаться нашої школи. Розроблені, здійснені і
описані вони склали початок нашої колекції проектів.
1. Проект “Сучасний вчитель: оптимізація роботи”
Цілі і завдання проекту: розширення і поглиблення знань
вчителів і в області інформаційно-комунікаційних технологій, їх актуалізація і
систематизація, розвиток інтересу вчителів до нових педагогічних технологій, розширення
кругозору, формування уявлення про сучасну інформаційну картину миру.
Предметний розділ: інформаційні
технології .
Учасники проекту: вчителі-предметники, охочі
підвищити свій творчий потенціал за допомогою оволодіння ІКТ.
Короткий опис проекту: Група вчителів-предметників
проходить шкільні курси по освоєнню ІКТ з метою підвищення свого професійного рівня,
оптимізації учбової роботи, інтеграції ІКТ в практику проведення уроків.
В ході реалізації проекту вчитель вивчає нові комп'ютерні технології по
проектній методиці. Характер роботи передбачає вирішення двох проблем: освоєння
технологій і оформлення необхідних вчителеві матеріалів в комп'ютерному
вигляді. В рамках шкільних комп'ютерних курсів працює теоретичний семінар з
сучасних освітніх технологій. У роботі курсів використовуються інтерактивні
форми роботи: робота в дискусійній групі, практика через дії, навчання інших,
тестування і т.д. Такий підхід дозволяє поставити кожного вчителя в активну
позицію, забезпечити його особисте професійне зростання і причетність до
якісних змін, що відбуваються в школі.
Проміжні результати:
- 1
сесія: підготовка презентації для виступу на педраді, конкурсі,
батьківських зборах;
- 2
сесія: проведення мультимедійного уроку;
- 3
сесія: проведення мультимедійного уроку, позакласного заходу, батьківських
зборів;
- 4
сесія – створення власного web-сайту.
Завдання, які вирішує адміністрація
школи під час виконання проекту: підвищення рівня
компетентності педагогів в області сучасних освітніх і
інформаційно-комунікаційних технологій, організація творчої діяльності
педагогів, можливість їх самопрезентації і самореалізації, інформатизація
шкільного освітнього простору.
2. Проект “Шкільна мультимедійна енциклопедія”
Цілі і завдання проекту: розширення і поглиблення знань
учнів в області вибраного предмету, розвиток інтересу до предметів як до науки,
формування навиків аналізу літератури, Інтернет - джерел, систематизації
матеріалу, його оформлення, публічне представлення результатів своєї роботи.
Предметний розділ:
історія, математика, російська мова, література, англійська мова, образотворче
мистецтво мультимедійні технології.
Учасники проекту: учні 5 класів і вчителі-предметники,
що працюють в цих класах.
Короткий опис проекту: в ході реалізації проекту,
школярі вибирають певну тему з предмету (за бажанням). Робота учня передбачає дослідження літератури,
інших джерел (зокрема ресурсів Інтернет, електронних навчальних ресурсів),
підбір ілюстративного матеріалу, його оформлення.
В ході реалізації проекту:
- вчитель
- предметник допомагає визначити послідовність дій учня, коло джерел
інформації, здійснює індивідуальне консультування по систематизації і
оформленню матеріалу;
- вчитель
інформатики здійснює консультування по технічному оформленню, дизайну
мультимедійної презентації.
Враховуючи вік дітей, до роботи над
проектом активно залучаються батьки учнів.
Результат: творча робота у формі мультимедійної презентації,
створеної в середовищі MS PPT.
Представлення результату роботи:
- на
уроці інформатики;
- на
уроці з предмету;
- на
батьківських зборах.
Завдання, які вирішує адміністрація школи під час виконання проекту: актуалізація
методичної роботи, підвищення рівня компетентності педагогів в області сучасних
освітніх і інформаційно-комунікаційних технологій, створення цифрового
освітнього ресурсу “Шкільна мультимедійна енциклопедія”, організація соціального партнерства
між школою і батьками учнів.
3. Проект “Віртуальний клас – для Вас!”
Цілі і завдання проекту: розширення і поглиблення знань
вчителів і учнів в області інформаційно-комунікаційних технологій, їх
актуалізація і систематизація, розвиток у учнів інтересу до предметів як до
науки, формування навиків аналізу літератури, Інтернет - джерел, систематизації
матеріалу, його оформлення, публічне представлення результатів своєї роботи.
Наочний розділ: історія, математика, російська мова, література,
англійська мова, образотворче мистецтво + мультимедійні технології.
Учасники проекту: що вчаться 5-11 класи, можливе
формування різновікових проектних груп; і вчителі - предметники.
Короткий опис проекту: вчитель - предметник проводить
урок із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, електронних
освітніх ресурсів. Робота припускає залучення учнів до підготовки елементів
уроку: історичний екскурс, пояснення нового матеріалу, тестування по пройденій
темі
В ході реалізації проекту:
- вчитель
планує урок, визначає технології проведення кожного уроку, визначає
відповідальних за кожен етап і тимчасові рамки етапів уроку;
- вчитель
інформатики здійснює консультування по технічному оформленню, дизайну
мультимедійної презентації.
Оскільки вік, рівень знань і технічних навиків у учнів різний, до роботи
над проектом активно залучаються як консультанти учні старших класів
Результат: проведення інтегрованого уроку “інформатика +.”, з
використанням інтерактивних творчих робіт, створених вчителями і учнями в
різних комп'ютерних середовищах.
Представлення результату роботи:
- на
уроці інформатики;
- на
уроці по предмету;
- на
семінарі, конференції вчителів.
Завдання, які вирішує адміністрація школи під час виконання проекту: актуалізація
методичної роботи, підвищення рівня компетентності педагогів в області сучасних
освітніх і інформаційно-комунікаційних технологій, створення вчителями цифрових
освітніх ресурсів і поповнення шкільної медіатеки, організація творчої діяльності педагогів,
можливість їх самопрезентації і самореалізації.
4. Проект “Світ сучасних професій”
Цілі і завдання проекту: знайомство учнів зі світом професій,
формування розуміння важливості правильного вибору професії, розвиток інтересу
старшокласників до предметів, що вивчаються, як до основи вибраної професії.
Наочний розділ: супільствознавство, психологія + мультимедійні технології.
Учасники проекту: учні 8-10 класів, можлива
індивідуальна участь, формування творчих груп з учнів одного класу,
різновікових проектних груп; і класні керівники, вчитель інформатики, психолог,
вчителі.
Короткий опис проекту: кожна творча група
старшокласників (можлива індивідуальна робота) готує мультимедійну презентацію
або web-сайт з метою представлення якої-небудь професії.
В ході реалізації проекту:
- класні
керівники, психолог, вчителі, допомагають визначити послідовність дій що
вчиться, круг джерел інформації, здійснює індивідуальне консультування по
систематизації і оформленню матеріалу;
- вчитель
інформатики здійснює консультування по технічному оформленню, дизайну
роботи.
Результат: творча робота учнів в електронному вигляді.
Представлення результату роботи: шкільна конференція із запрошенням
батьків, громадськості, спонсорів.
Завдання, вирішувані адміністрацією школи під час виконання проекту: актуалізація
допрофільної підготовки учнів, підвищення рівня компетентності учнів в області
інформаційно-комунікаційних технологій, створення “банку” цифрових освітніх
ресурсів для роботи профорієнтації, організація творчої позакласної діяльності учнів,
можливість їх самопрезентації і самореалізації.
Успішність реалізації даних проектів, на наш погляд, полягає в народженні
ідей, значущих для педагогічного колективу, наявності лідерів, що пропагують ці
ідеї, орієнтація всього колективу на інноваційну діяльність. Участь вчителя в
реалізації проектів організована в декількох напрямах: пошук нових ідей,
придбання нових знань в процесі роботи семінарів, участі в конкурсах,
генерування власних ідей і перевірка дієвості інноваційних ідей. Педагогові
пропонується не керувати діяльністю учнів, а самому пройти весь шлях по
створенню, реалізації і презентації результатів проекту, вивчити пропоновані
технології “зсередини”. Такий підхід до організації роботи сприяє появі у
педагогів нового погляду, новій позиції, народженню нестандартної ідеї в змісті
і організації учбово-виховного процесу.
Результатом проектної діяльності вчителів, організованої в шкільному
освітньому просторі, є:
- формування
проектної культури педагогів;
- актуалізація
проблем розвитку школи;
- вироблення
практичних шляхів їх рішення;
- активізація
інноваційної діяльності;
Немає коментарів:
Дописати коментар