вівторок, 3 лютого 2015 р.

Освітній проект "Інформаційні технології на уроках хімії"

 ЗМІСТ
ВСТУП
Актуальність
Основні цілі проекту
Основні задачи проекту

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Напрями реалізації освітнього проекту
2. Науково-методичне забезпечення проекту

2.1. Опис аналогічних досліджень в системі освіти
2.2.Нормативно-правова база реалізації проекту
2.3. Література з теми проекту
3. Очікувані результати  реалізації проекту
4. Етапи реалізації освітнього  проекту
5. Фінансово-економічне обґрунтування проекту
6. Форми представлення результатів проекту

Освітній проект «Інформаційні технології на уроках хімії»
ВСТУП
Актуальність
Стрімкий розвиток комп’ютерної техніки та її різноманітного програмного забезпечення – це одна з характерних прикмет розвитку сучасного суспільства. Технології, основним компонентом яких є комп’ютер, проникають практично в усі сфери людської діяльності. Сам час диктує необхідність по-новому організувати  і роботу педагога, спрямувати його зусилля на розвиток в учнів самостійного творчого мислення. Указом Президента України № 926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» передбачено впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, єдиної інформаційної системи управління освітою, створення єдиної електронної бази освіти,  формування основ інформаційної культури майбутнього фахівця. Реалізація цих задач неможлива без включення інформаційного компонента в систему профільної хімічної освіти. Тож використання на уроках хімії нових інформаційних технологій вважаю  необхідним.



Основні цілі проекту
  1. Опанування інноваційної технології та електронно-освітніх  ресурсів,  розроблених у відповідності з вимогами до змісту навчального предмету -  хімії та їх впровадження.  
  2. Оновлення освітнього процесу шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій.
  3. Підвищення  ефективності уроків  
Основні задачи проекту 
  1. Визначити місце ІКТ в педагогічному процесі шляхом вивчення науково-методичної літератури з проблеми.
  2. Створити в кабінеті хімії колекцію ЦОРів з предмету.
  3. Розробити тематичне планування з врахуванням застосування цифрових освітніх ресурсів ЦОРів.
  4. Розробити дидактичний мультимедійний матеріал з навчальних тем шкільного курсу хімії.
  5. Опанувати методи та прийми планування уроків з використання ІКТ
  6. Сформувати інформаційну культуру учасників навчально-виховного процесу.

Загальні положення

1. Напрями реалізації освітнього проекту:

організаційний, науково-інформаційний, експериментальний, інноваційний, науково-практичний, аналітичний.
Організаційний напрям:
  • розробка освітнього проекту «Інформаційні технології на уроках хімії»;
  • підвищення кваліфікації вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти з проблеми «Використання ІКТ в процесі викладання предметів природничого циклу»;
  • розробка програми курсу за вибором «Формування інформаційної компетентності засобами хімії для учнів 8 класу»
  • створення в кабінеті хімії колекції ЦОРів за напрямами: інформаційно-довідкові, програми-тренажери та тестові системи, електронні підручники, електронні репетитори
  • створення каталогу Інтернет ресурсів з хімії
Науково-інформаційний напрям:
  • вивчення науково – методичної літератури з проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій при викладання хімії
  • вивчення досвіду вчителів з втілення інформаційних технологій в навчально-виховний процес.
  • підготовка інформаційного супроводу реалізації освітнього проекту (розробка тематичного планування з врахуванням застосування цифрових освітніх ресурсів, конспектів уроків з використанням ІКТ, дидактичного мультимедійного матеріалу з навчальних тем шкільного курсу хімії);
  • підготовка науково-методичного забезпечення курсу за вибором «Формування інформаційної компетентності засобами хімії для учнів 8 класу»
Експериментальний напрям:
  • упровадження, апробування ППЗ з хімії, тестової оболонки opentest та інших тестових оболонок.
  • упровадження курсу за вибором «Формування інформаційної компетентності засобами хімії для учнів 8 класу»
Інноваційний напрям:
  • упровадження системи уроків з використанням ІКТ у навчальний процес;
  • розробка та апробація завдань у тестовій формі з навчальних тем курсу хімії;
Науково-практичний напрям:
  • забезпечення науково-методичного супроводу реалізації проекту;
  • створення системи роботи з  питань використання ІКТ в процесі викладання хімії;
Аналітичний напрям:
  • вивчення й узагальнення ефективності використання інформаційних технологій в процесі викладання хімії
  • узагальнення результатів досліджень рівня якості знань учнів з хімії протягом втілення проекту;
  • виявлення недоліків з  питань використання інформаційних технологій й розвитку інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу;
  • аналіз результатів апробації  ППЗ з хімії, тестових оболонок, тестових завдань;
  • вивчення ефективності впровадження курсу за вибором «Формування інформаційної компетентності засобами хімії для учнів 8 класу»;
  • підготовка для друку в періодичних науково-методичних виданнях досвіду роботи з втілення інформаційних технологій

2. Науково-методичне забезпечення проекту

2.1. Опис аналогічних досліджень в системі освіти
Побудова ефективних систем інформатизації освіти з урахуванням світового досвіду, особливостей і реалій стану вітчизняної освіти – одна із актуальних наукових і практичних проблем. Важливою  складовою інформатизації освітнього процесу є накопичення досвіду використання мультимедійних засобів на шкільному уроці. Це досить новий напрямок у педагогіці, який нині активно вивчається та досліджується в роботах В.В. Гузєєва, С.В. Дендебер, Г. Мальченко, О.П. Окопелова, О.І. Пометун, О.Г. Смолянинової та ін.
Питання інформатизації освіти розглядаються на державному рівні, а різні її аспекти описуються в дослідженнях науковців. Це роботи таких авторів, як Р. Бдєєв, В. Биков, Ю. Жук, В. Кремень, І. Лазарєв, О. Пилипчук, А. Федоров,  В. Шейко та ін.
У Концепції національної програми інформатизації (Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» від 02.02.1998 р № 75/98-ВР) визначено, що інформатизація освіти спрямовуватиметься на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, модернізацію форм і змісту навчального процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання та тестування, що дасть можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог. Серед них – індивідуалізація навчання, організація систематичного контролю знань, можливість враховувати психофізіологічні особливості кожного учасника навчального процесу тощо.
2.2.Нормативно-правова база реалізації проекту
  1. Концепція Національної програми інформатизації, схвалена Законом України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» від 04. 02.1998 року № 75/98-ВР.
  2. Указу Президента України від 20.10.2005 р. № 1497/2005 «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій»;
  3. Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки, затверджено Законом України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» від 09.01.2007 року № 537-V.
  4. Указ Президента України № 926/2010 від 30.09.2010 року «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»
  5. Постанова КМУ від 28.02.2010 року № 307 «Про затвердження порядку використання  у 2011 році коштів, передбачених у державному бюджеті на інформатизацію та комп’ютеризацію загальноосвітніх навчальних закладів»
2.3. Література з теми проекту
  1. Безруков Р.А., Тищенко Н.В., Безрукова Н.П. "Oprosnik-2" - програма-оболонка для створення комп'ютерних тестів по хімії", Тези Всеросс. науч. конф. "Молодь і хімія", Красноярськ, 1998 р., с.140-141.
  2. Безрукова Н.П., Козлова Л.Я., Изместьева Н.Д., Комп'ютерні технології у викладанні хімії в школі.
  3. Бородіна О.Є. Особливості використання інформаційних технологій у викладанні хімії, Комп’ютер у школі та сім’ї – 2004, №5
  4. Жалдак М.И. Система подготовки учителя к использованию информационных технологий в учебном процессе.-М, 1989
  5. Круглик В.С. Сучасні підходи до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні. /Інформаційні технології в освіті: Збірник наукових праць. Випуск 2. – Херсон:Видавництво ХДУ, 2008. – 190 с
  6. Непогодьєва А.А. Застосування комп'ютерних моделей і інформаційних технологій у процесі навчання хімії.
  7. Пехота О.М. Освітні технології: Навчально-методичний посібник- Київ; 2001
  8. Роберт И. Сучасні інформаційні технології в освіті: дидактичні проблеми; перспективи використання.- М: Школ-Пресс, 1994.-205с. – С. 114-120.
  9. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии.-М:  1998р.-255с.

3. Очікувані результати  реалізації проекту

  1. Підвищення рівня підготовки вчителя  і рівня  проведення навчальних занять
  2. Зростання  якості хімічної освіти і мотивації навчання.
  3. Формування  ключової інформаційної компетентності у учасників НВП
  4. Підвищення рівня індивідуалізації навчання і можливості організації оперативного контролю за засвоєнням знань учнями.
  5. Розвиток творчого потенціалу учнів, їх здібностей, умінь експериментально-дослідницької та пізнавальної діяльності.
  6. Можливість здійснювати дистанційне навчання учнів під час їх хвороби і виникнення труднощів під час опанування теми.
  7. Успішність проведення державної підсумкової атестації і зовнішнього незалежного оцінювання з хімії випускниками школи.
  8. Зростання учасників і переможців олімпіад, конкурсів з предмету
  9. Формування позитивного  відношення батьків до організації навчального процесу, задоволення освітніми послугами школи

4. Етапи реалізації освітнього проекту

Див. додаток до матеріалу

5. Фінансово-економічне обґрунтування проекту

5.1. Реалізація проекту буде здійснюватися за рахунок:
  • бюджетних коштів, які виділяються згідно з діючими нормативами фінансування загальноосвітніх навчальних закладів;
  • позабюджетних коштів (добровільні внески батьків учнів, юридичних і фізичних осіб).
5.2. Кошти, які будуть отримані для фінансування проекту планується використовувати:
  • на утримання обладнання кабінету хімії: комп’ютерної техніки, мультимедійного проектору, інтерактивної дошки
  • на придбання програмного забезпечення, навчальних, методичних, інформаційних матеріалів на різноманітних  носіях
  • на створення дидактичних матеріалів у вигляді  поліграфічної продукції.

6. Форми представлення результатів проекту

У ході реалізації проекту будуть створені:
в кабінеті хімії колекції ЦОРів  за напрямами:
  • інформаційно-довідкові, програми-тренажери та тестові системи, електронні підручники,  
  • електронні репетитори
  • каталог Інтернет ресурсів  з хімії 
  • науково-методичний, інформаційний супровід  реалізації проекту


Немає коментарів:

Дописати коментар