ЗМІСТ
ВСТУПАктуальність
Основні цілі проекту
Основні задачи проекту
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Напрями реалізації освітнього проекту
2. Науково-методичне забезпечення проекту
2.1.
Опис аналогічних досліджень в системі освіти
2.2.Нормативно-правова база реалізації проекту
2.3. Література з теми проекту
3. Очікувані результати
реалізації проекту2.2.Нормативно-правова база реалізації проекту
2.3. Література з теми проекту
4. Етапи реалізації освітнього проекту
5. Фінансово-економічне обґрунтування проекту
6. Форми представлення результатів проекту
Освітній проект «Інформаційні технології на уроках хімії»
ВСТУП
Актуальність
Стрімкий розвиток комп’ютерної техніки та її різноманітного програмного забезпечення – це одна з характерних прикмет розвитку сучасного суспільства. Технології, основним компонентом яких є комп’ютер, проникають практично в усі сфери людської діяльності. Сам час диктує необхідність по-новому організувати і роботу педагога, спрямувати його зусилля на розвиток в учнів самостійного творчого мислення. Указом Президента України № 926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» передбачено впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, єдиної інформаційної системи управління освітою, створення єдиної електронної бази освіти, формування основ інформаційної культури майбутнього фахівця. Реалізація цих задач неможлива без включення інформаційного компонента в систему профільної хімічної освіти. Тож використання на уроках хімії нових інформаційних технологій вважаю необхідним.
Основні цілі проекту
- Опанування інноваційної технології та
електронно-освітніх ресурсів, розроблених у відповідності з
вимогами до змісту навчального предмету - хімії та їх впровадження.
- Оновлення освітнього процесу шляхом
використання інформаційно-комунікаційних технологій.
- Підвищення ефективності уроків
- Визначити місце ІКТ в педагогічному процесі
шляхом вивчення науково-методичної літератури з проблеми.
- Створити в кабінеті хімії колекцію ЦОРів з
предмету.
- Розробити тематичне планування з врахуванням
застосування цифрових освітніх ресурсів ЦОРів.
- Розробити дидактичний мультимедійний матеріал
з навчальних тем шкільного курсу хімії.
- Опанувати методи та прийми планування уроків
з використання ІКТ
- Сформувати інформаційну культуру учасників
навчально-виховного процесу.
Загальні положення
1. Напрями реалізації освітнього
проекту:
організаційний,
науково-інформаційний, експериментальний, інноваційний, науково-практичний,
аналітичний.Організаційний напрям:
- розробка освітнього проекту «Інформаційні
технології на уроках хімії»;
- підвищення кваліфікації вчителя в системі
післядипломної педагогічної освіти з проблеми «Використання ІКТ в процесі
викладання предметів природничого циклу»;
- розробка програми курсу за вибором
«Формування інформаційної компетентності засобами хімії для учнів 8 класу»
- створення в кабінеті хімії колекції ЦОРів за
напрямами: інформаційно-довідкові, програми-тренажери та тестові системи,
електронні підручники, електронні репетитори
- створення каталогу Інтернет ресурсів з хімії
- вивчення науково – методичної літератури з
проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій при
викладання хімії
- вивчення досвіду вчителів з втілення
інформаційних технологій в навчально-виховний процес.
- підготовка інформаційного супроводу
реалізації освітнього проекту (розробка тематичного планування з
врахуванням застосування цифрових освітніх ресурсів, конспектів уроків з
використанням ІКТ, дидактичного мультимедійного матеріалу з навчальних тем
шкільного курсу хімії);
- підготовка науково-методичного забезпечення
курсу за вибором «Формування інформаційної компетентності засобами хімії
для учнів 8 класу»
- упровадження, апробування ППЗ з хімії,
тестової оболонки opentest та інших тестових оболонок.
- упровадження курсу за вибором «Формування
інформаційної компетентності засобами хімії для учнів 8 класу»
- упровадження системи уроків з використанням
ІКТ у навчальний процес;
- розробка та апробація завдань у тестовій
формі з навчальних тем курсу хімії;
- забезпечення науково-методичного супроводу
реалізації проекту;
- створення системи роботи з питань
використання ІКТ в процесі викладання хімії;
- вивчення й узагальнення ефективності
використання інформаційних технологій в процесі викладання хімії
- узагальнення результатів досліджень рівня
якості знань учнів з хімії протягом втілення проекту;
- виявлення недоліків з питань
використання інформаційних технологій й розвитку інформаційної культури
учасників навчально-виховного процесу;
- аналіз результатів апробації ППЗ з
хімії, тестових оболонок, тестових завдань;
- вивчення ефективності впровадження курсу за
вибором «Формування інформаційної компетентності засобами хімії для учнів
8 класу»;
- підготовка для друку в періодичних
науково-методичних виданнях досвіду роботи з втілення інформаційних
технологій
2. Науково-методичне
забезпечення проекту
2.1. Опис аналогічних
досліджень в системі освіти Побудова ефективних систем інформатизації освіти з урахуванням світового досвіду, особливостей і реалій стану вітчизняної освіти – одна із актуальних наукових і практичних проблем. Важливою складовою інформатизації освітнього процесу є накопичення досвіду використання мультимедійних засобів на шкільному уроці. Це досить новий напрямок у педагогіці, який нині активно вивчається та досліджується в роботах В.В. Гузєєва, С.В. Дендебер, Г. Мальченко, О.П. Окопелова, О.І. Пометун, О.Г. Смолянинової та ін.
Питання інформатизації освіти розглядаються на державному рівні, а різні її аспекти описуються в дослідженнях науковців. Це роботи таких авторів, як Р. Бдєєв, В. Биков, Ю. Жук, В. Кремень, І. Лазарєв, О. Пилипчук, А. Федоров, В. Шейко та ін.
У Концепції національної програми інформатизації (Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» від 02.02.1998 р № 75/98-ВР) визначено, що інформатизація освіти спрямовуватиметься на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, модернізацію форм і змісту навчального процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання та тестування, що дасть можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог. Серед них – індивідуалізація навчання, організація систематичного контролю знань, можливість враховувати психофізіологічні особливості кожного учасника навчального процесу тощо.
2.2.Нормативно-правова база реалізації проекту
- Концепція Національної програми
інформатизації, схвалена Законом України «Про Концепцію Національної
програми інформатизації» від 04. 02.1998 року № 75/98-ВР.
- Указу Президента України від 20.10.2005 р. №
1497/2005 «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх
інформаційних технологій»;
- Основні засади розвитку інформаційного
суспільства в Україні на 2007-2015 роки, затверджено Законом України «Про
основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015
роки» від 09.01.2007 року № 537-V.
- Указ Президента України № 926/2010 від
30.09.2010 року «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти
в Україні»
- Постанова КМУ від 28.02.2010 року № 307 «Про
затвердження порядку використання у 2011 році коштів, передбачених у
державному бюджеті на інформатизацію та комп’ютеризацію загальноосвітніх
навчальних закладів»
- Безруков Р.А., Тищенко Н.В., Безрукова Н.П.
"Oprosnik-2" - програма-оболонка для створення комп'ютерних
тестів по хімії", Тези Всеросс. науч. конф. "Молодь і
хімія", Красноярськ, 1998 р., с.140-141.
- Безрукова Н.П., Козлова Л.Я., Изместьева
Н.Д., Комп'ютерні технології у викладанні хімії в школі.
- Бородіна О.Є. Особливості використання
інформаційних технологій у викладанні хімії, Комп’ютер у школі та сім’ї –
2004, №5
- Жалдак М.И. Система подготовки учителя к
использованию информационных технологий в учебном процессе.-М, 1989
- Круглик В.С. Сучасні підходи до використання
інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні. /Інформаційні
технології в освіті: Збірник наукових праць. Випуск 2. –
Херсон:Видавництво ХДУ, 2008. – 190 с
- Непогодьєва А.А. Застосування комп'ютерних
моделей і інформаційних технологій у процесі навчання хімії.
- Пехота О.М. Освітні технології:
Навчально-методичний посібник- Київ; 2001
- Роберт И. Сучасні інформаційні технології в
освіті: дидактичні проблеми; перспективи використання.- М: Школ-Пресс,
1994.-205с. – С. 114-120.
- Селевко Г.К. Современные образовательные
технологии.-М: 1998р.-255с.
3. Очікувані
результати реалізації проекту
- Підвищення рівня підготовки вчителя і
рівня проведення навчальних занять
- Зростання якості хімічної освіти і мотивації
навчання.
- Формування ключової інформаційної
компетентності у учасників НВП
- Підвищення рівня індивідуалізації навчання і
можливості організації оперативного контролю за засвоєнням знань учнями.
- Розвиток творчого потенціалу учнів, їх
здібностей, умінь експериментально-дослідницької та пізнавальної
діяльності.
- Можливість здійснювати дистанційне навчання
учнів під час їх хвороби і виникнення труднощів під час опанування теми.
- Успішність проведення державної підсумкової
атестації і зовнішнього незалежного оцінювання з хімії випускниками школи.
- Зростання учасників і переможців олімпіад,
конкурсів з предмету
- Формування позитивного відношення
батьків до організації навчального процесу, задоволення освітніми
послугами школи
4. Етапи реалізації
освітнього проекту
Див. додаток до матеріалу
5. Фінансово-економічне
обґрунтування проекту
5.1. Реалізація проекту
буде здійснюватися за рахунок:- бюджетних коштів, які виділяються згідно з
діючими нормативами фінансування загальноосвітніх навчальних закладів;
- позабюджетних коштів (добровільні внески
батьків учнів, юридичних і фізичних осіб).
- на утримання обладнання кабінету хімії:
комп’ютерної техніки, мультимедійного проектору, інтерактивної дошки
- на придбання програмного забезпечення,
навчальних, методичних, інформаційних матеріалів на різноманітних
носіях
- на створення дидактичних матеріалів у вигляді
поліграфічної продукції.
6. Форми представлення
результатів проекту
У ході реалізації проекту
будуть створені:в кабінеті хімії колекції ЦОРів за напрямами:
- інформаційно-довідкові, програми-тренажери та
тестові системи, електронні підручники,
- електронні репетитори
- каталог Інтернет ресурсів з хімії
- науково-методичний, інформаційний супровід
реалізації проекту
Немає коментарів:
Дописати коментар