вівторок, 3 лютого 2015 р.

Проект "Шлях до пошуку, ініціативи й творчості"



База реалізації: школи району
Учасники: вчителі початкових класів
Співучасники: психолог
Обґрунтування вибору проблеми:
Сьогодні все гостріше стоїть проблема формування особистості нової людини. Важливу роль у цьому відіграє не тільки навчально-виховний процес, а, в першу чергу, особистість вчителя. Адже це повинна бути людина компетентна, професіонал, здатний працювати продуктивно і творчо.
В сучасній школі повинен працювати такий вчитель, який володіє не тільки певною сумою знань, але й здатністю до самовираження в творчій педагогічній діяльності, потребою в ній, відповідальністю перед сучасним і майбутнім за результати своєї діяльності.
Саме тому зростання професійної майстерності вчителя набуває особливої актуальності й відбувається шляхом індивідуальної науково-методичної роботи.


Реалізація проекту проходить через підсистеми:
Управлінська підсистема
Дидактична підсистема
Виховна підсистема
Науково-методична підсистема
Суспільно-педагогічна підсистема
• Перебудова управління на засадах людиноцентристсь-ких поглядів, гуманістичних традицій, інноваційних підходів;
• створення оптимального режиму роботи для здійснення проекту, реалізації нової філософії школи;
• забезпечення оптимального співвідношення змісту освіти і запитів особистості;
• забезпечення умов для формування мотивації до самовдосконалення, позитивної концепції вчителя, учня.
• Організація навчального процесу на основі культурологічного, компетентнісного зорієнтованого підходу;
• оновлення змісту освіти засобами гуманітаризації, екологізації, естетизації;
• введення курсів з основ педагогіки та психології, художньої культури світу, курсу "Самовдосконален-ня особистості";
• навчання технологій будування особистого життя, засобів і методів духовного і фізичного зростання;
• опанування
методики самоосвітньої діяльності, технологій саморозвитку та самовиховання.
• Створення виховної системи з національного виховання;
• забезпечення умов для самореалізації особистості учня;
• гармонізація світосприйняття учнів як засіб самоусвідомлення та самореалізації особистості;
• перебудова навчально-виховного процесу на засадах гуманізації та демократизації педагогічних взаємин, створення умов для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
• Опанування вчителями інноваційних технологій, зокрема змістовно-пошукових, особистісно-розвивальних, компетентнісно- орієнтованого підходу до навчання та виховання, технологій життєтворчості особистості та вироблення власних адекватних педагогічних технологій;
• засвоєння методів педагогічної підтримки;
• психологічне забезпечення виконання проекту;
• здійснення моніторингу процесу формування національної свідомості учнів;
• використання результатів моніторингу в роботі над проблемою
• Робота психологічного консультпунку;
• культурна співпраця школи, сім'ї, позашкільних закладів, культурних організацій;
• організація та проведення  акцій, конкурсів у районі

Мета проекту:
провести діагностування, щоб виявити приховані здібн вчителів;
допомогти вчителю повірити у свої можливості й перетворити на
нестандартного, творчого педагога з оригінальним мисленням;
розвивати індивідуальні здібності вчителів;
допомогти вчителю реалізувати свої позитивні риси, спрямувати їх на активне
досягнення мети.

Основні завдання проекту:
допомогти вчителю в розвитку його ціннісних орієнтацій і гуманістичній спрямованості, які визначають загальний підхід у розвитку актуальних проблем сучасної школи;
вивчення, аналіз, узагальнення, передача і втілення в практику роботи досвіду
надати вчителю змогу усвідомити методологію розв'язання професійно-педагогічних проблем, що ґрунтуються на гуманістичній парадигмі;
розкрити перед учителем способи побудови конкретних концепцій роботи школи й самого вчителя, враховуючи своєрідність умов їх діяльності;
знайти разом з учителем способи реалізації концептуальних схем у досвіді роботи, особливо в організації та проведенні дослідницько-експериментальної роботи;
орієнтувати вчителя на осмислення ним результатів педагогічних нововведень, сприяти виробленню критеріїв їх оцінки і самооцінки;
створити умови для розвитку творчого потенціалу вчителя, підвищення його професійної творчої майстерності;
удосконалювати й відпрацьовувати ефективні методи та прогресивні технології навчання;
підготувати вчителя, що відповідає сучасним вимогам.

Прогнозований результат:
підвищення професійної творчої майстерності вчителів;
надання можливості вчителю розкрити творчі і індивідуальні здібності, розкрити власний потенціал;
підвищення рівня та якості знань учнів.

Принципи організації та функціонування:
особистісно орієнтований підхід до зростання професійної творчої майстерності;
індивідуально-творчий підхід до організації методичної роботи;
випереджаючий характер;
практична спрямованість;
оптимально збалансовані форми роботи;
динамічність.

Характеристика проекту:
за кінцевим результатом - практично зорієнтований
за змістом - міжпредметний
за кількістю учасників - колективний
за тривалістю - довготривалий
за ступенем самостійності - частково пошуковий
за характером контактів - зовнішній

Основні напрямки роботи:
впровадження комунікативно-діяльного, культурологічного, проблемного принципів навчання, педагогіки співробітництва;
реалізація особистісно орієнтованих підходів;
оволодіння інноваційними та інтерактивними технологіями, їх практичне застосування;
вивчення, аналіз, узагальнення, передача і втілення в практику роботи досвіду педагогічної діяльності;
створення моделі особистості сучасного вчителя та практичне її втілення в процесі роботи, забезпечення професійної майстерності вчителя;
розробка індивідуальних авторських методик, посібників, інших дидактичних засобів;
втілення в практику роботи ідей інтегрованого навчання;
психологічний супровід зростання педмайстерності вчителя.

Термін реалізації:
вересень 2008р. - червень 2011р.

Ресурси:
Людські – вчителі початкових класів.
Матеріально-технологічні - наявність досвіду та відповідних авторських матеріалів вчителів, комп'ютера, ксерокса.
Інформаційні - фахові журнали, газети, довідники, вихід в Інтернет.

Шляхи реалізації
Анкетування, співбесіди.
Психологічні та педагогічні тренінги.
Педагогічний ринг "Творчий потенціал вчителя".
Фестиваль "Мій кращий урок", педагогічних ідей та знахідок.
Творчі зустрічі.
Круглий стіл "Таємниці творчості".
Клуб творчих педагогів.
Школа молодого вчителя.
Дидактична майстерня-лабораторія вчителя початкових класів.
Навчальне методичне консультування.
Творчі групи, динамічні групи.
Творча педагогічна майстерня.
Майстер-клас.
Семінари, семінари-практикуми.
Педагогічна вітальня.
Педміст "Наступність в методичній творчості педагогів".
Школа вищої педмайстерності.
Школа удосконалення.
Школа передового педагогічного досвіду.
Лабораторія невирішених проблем.
Творчий портрет вчителя.
Консультпункт
Презентація робочого місця вчителя.

Конкурс "Вчитель року".

Немає коментарів:

Дописати коментар